Classification of Musical Objects for Analysis and Composition (Computational Music Science)

個数:

Classification of Musical Objects for Analysis and Composition (Computational Music Science)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 160 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783031301827

Full Description

This book presents and discusses the fundamental topic of classification of musical objects, such as chords, motifs, and gestures. Their classification deals with the exhibition of isomorphism classes. Our structure types include local and global constructions, the latter being similar to global structures in geometry, such as differentiable manifolds.

The discussion extends to the role, which classification plays for the creative construction of musical compositions. Our examples include references to classical compositions, such as Beethoven's sonatas, and some of the author's own compositions of classical and jazz styles.

We also discuss software that enables the application of classification to musical creativity.

The volume is addressed to an audience that would apply classification to programming and creative musical construction.

Contents

Part I Initial Orientation.- 1 The Basic Problem of Classification.- Part II General Formal Concepts.- 2 Ontology, Oniontology, and Creativity.- 3 Formal Representation of Musical Structures.- 4 Denotators over General Categories.- 5  Composition Denotators and Classification.- 6 Gestural Denotators: A First Overview.- 7 The Escher Theorem for Compositions and Gestures.- Part III Local Classification.- 8 Local Composition and Gesture Classification.- 9 Classification of Chords.- 10 Motif Classes.- 11 Third Chain Classes.- 12 Harmony through Third Chains.- 13 Counterpoint Worlds.- 14 Strong Interval Dichotomies.- 15 Microtonal Contrapuntal Theories.- 16 Dodecaphonic Rows.- Part IV Global Classification.- 17 Global Composition and Gesture Classification.- 18 The Classification Theorem for Global Compositions.- 19 The Classification Problem of Global Gestures.- 20 Singular Homology of Hypergestures.- 21 Local Gestures, Structures of Knots, and Local Gestures as Local Compositions.- Part V Classification and Creativity.- 22 Gestural Interpretation and Future Developments.- Part VI References, Index.- 23 Classification Lists.