Neoliberalism and Islamophobia : Schooling and Religion for Minority Muslim Youth

個数:

Neoliberalism and Islamophobia : Schooling and Religion for Minority Muslim Youth

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 137 p.
  • 商品コード 9783031181146

Full Description

This book explores the ways in which dynamics of Islamophobia and neoliberalism shape the schooling experiences of minority Muslim students in Sydney primary, public and independent schools. The author examines the issues at macro, meso and micro level.

At the global systemic level, the book discusses the politics of naming Muslims and racialised governmentality within a capitalist neoliberal context. At the institutional level, it provides an insight into the Living Safe Together policy and explains how it can potentially provide space for teachers to abuse their authority or power in schools over minority Muslim students, within a wider discursive context shrouded by national security discourses, 'homegrown' terrorism and deradicalisation. Finally, at the individual level, drawing on the voices of teachers and Muslim students, the book highlights how Islamophobic discourse was reinforced through pedagogical practices, and how Muslim students resisted these discoursesby speaking back to power.

Contents

Chapter 1 ​Introduction.- Chapter 2 Neoliberalism and Islamophobia: The politics of Naming Muslims.- Chapter 3 Australian Multiculturalism and Muslims.- Chapter 4 Power & Pedagogy: Reproducing and resisting the dominant discourse in schools.- Chapter 5 Speaking back to power: Minority Muslim youth challenging Islamophobia in schools.- Chapter 6 Conclusion.

最近チェックした商品