International Perspectives on Exclusionary Pressures in Education : How Inclusion becomes Exclusion

個数:

International Perspectives on Exclusionary Pressures in Education : How Inclusion becomes Exclusion

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 390 p.
  • 商品コード 9783031141157

Full Description

This book examines and problematises the concept of 'educational inclusion' within schools. Despite varying definitions of inclusion according to national context, there is a growing consensus that educational systems presented as 'inclusive' in policy and professional discourse, in practice, legitimise processes that appear far from inclusive. The editors and contributors draw together research from multiple contexts that considers systemic exclusionary pressures and practices from multiple perspectives, particularly less visible forms of social and educational exclusion. The book calls for true inclusion as an overriding socio-political and educational policy objective, and to end the marginalisation of specific groups beyond familiar neoliberal political discourses of piecemeal remediation.

Contents

1 Introduction.- Part I Exclusion: Policy, Practice, Research.- 2 Exclusion and the 'Wicked Problem' of Behaviour in Australian Schools.- 3 Removing Inclusion: An Analysis of Exclusionary Processes in the Italian School System.-  4 Exclusion and Neoliberal Public Sector Management.- 5 The Migratory Experience: Challenging Inclusionary Measures.- 6 Exclusionary Practices and Danish School Policy.-  Part II Exclusion: Revisiting Inclusion.- 7 Labels of Convenience/Labels of Opportunity.-  8 The Other Students with Special Educational Needs and the Attainment Gap.-  9 History, Space and Schooling Among Indigenous Australians.-  10 Education Policy and Roma Children in Romania.- 11 Twenty Years Later: Has Inclusive Education in South Africa Been Realised?.- 12 Racial Justice and School Exclusion.- 13 Education and Exclusion in Mongolia.-  Part III Exclusion: Separation, Segregation, Suspicion.-  14 'Unruly' Ethnic Minorities: Exclusion Through Policy Constructions.- 15 The Paradox of Special Support and Separation.- 16 Gender-Based Violence and School Exclusion.- 17 Gender-Based Exclusion in Turkish Schools.-  18 Changing Regulations and Practices in Spain.- 19 Inclusion, Exclusion and Syrian Refugees in Turkey.- Afterword.- 

最近チェックした商品