Chinese Language Use by School-Aged Chinese Australians : A Dual-Track Culturalisation Theoretical Framework (2022)

個数:

Chinese Language Use by School-Aged Chinese Australians : A Dual-Track Culturalisation Theoretical Framework (2022)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 296 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783031105791
  • DDC分類 306.442951094

Full Description

This book examines the use of Chinese by school-aged Chinese Australians from a dual-track culturalisation perspective. Drawing upon interviews, participant observations and documentary analysis, the author discusses why and how these children learn and use Chinese in multiple social settings, and how they construct their understanding of language and identities in doing so. The book will appeal to students and scholars in the fields of sociolinguistics, migration studies, sociology of education, language and communication amongst other areas in the social sciences.

Contents

Chapter 1: Introduction.- Chapter 2: Motivation Analysis: From Blind Followers to Diligent Cultivators.- Chapter 3: In-Between Chinese and English: Chinese Language Learning Process.- Chapter 4: Chinese Language Use in Different Social Contexts.- Chapter 5: Conflicting but Reflexive Language Ideologies.- Chapter 6: The Role of Chinese Language in Multiple Dimensions of Cultural Identity.- Chapter 7: Conclusion: Experiencing Dual-Track Culturalisation via Language Use.

最近チェックした商品