技術における存在と価値<br>Being and Value in Technology

個数:

技術における存在と価値
Being and Value in Technology

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 220 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783030887926

Full Description

Despite numerous publications on the philosophy of technology, little attention has been paid to the relationship between being and value in technology, two aspects which are usually treated separately. This volume addresses this issue by drawing connections between the ontology of technology on the one hand and technology's ethical and aesthetic significance on the other. 

The book first considers what technology is and what kind of entities it produces. Then it examines the moral implications of technology. Finally, it explores the connections between technology and the arts.

Contents

Part I: ONTOLOGY.- Chapter 1: What are Technical Artefacts in Patent Practice? A Practice-Based Ontology.- Chapter 2: The Cyberspace Strikes Back: An Ontological Account of Social Networks.- Chapter 3: Cognitive Artifacts Between Cognitive Sciences and the Philosophy of Technology.- Part II: ETHICS.- Chapter 4: Anticipating Sex Robots: A Critique of the Sociotechnical Vanguard Vision of Sex Robots as 'Good Companions'.- Chapter 5: The Right and Unfair Aspects of Artificial Womb Technology.- Chapter 6: Missed Opportunities: Feminist Grounds for Regulating Transnational Surrogacy, in the Anthropocene.- Part III: AESTHETICS.- Chapter 7: Computer Art, Technology, and the Medium.- Chapter 8: Breaking the Fourth Wall in Videogames.- Chapter 9: Games, Artworks, and Hybrids.

最近チェックした商品