Teaching Philosophy in Early Modern Europe : Text and Image (Archimedes)

個数:

Teaching Philosophy in Early Modern Europe : Text and Image (Archimedes)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 314 p.
  • 商品コード 9783030846237

Full Description

This book examines how philosophy was taught in the early modern period in Europe. It breaks new ground in a number of ways. Firstly, it seeks to bring text-based scholars in the history of philosophy together with social and cultural historians to examine the interaction between tradition and innovation in the early modern classroom, the site where traditional views of the world were transmitted to the generation that was to give birth to modern philosophy and science. Secondly, it draws together scholars who are centered on ideas and words with other scholars who focus on the role of images in the classroom and the intellectual world in this central period of history. The volume advances our understanding of how philosophy was understood and transmitted in this rich and crucial era. The principal audience for Teaching Philosophy are historians of science, philosophy, art, visual culture, and print culture. The chapters are written in a tone accessible to upper-level undergraduates and graduate students. It also reaches non-specialist readers interested in subjects including the "scientific revolution," the organization of information, and Renaissance and Baroque visual art.

Contents

Chapter 1 Introduction.- Chapter 2 The Dialogue of Ingenuous Students: Early Printed Textbooks at Paris.- Chapter 3 Le meilleur livre qui ait jamais été fait en cette matière: Eustachius a Sancto Paulo and the Teaching of Philosophy in the Seventeenth Century.- Chapter 4 Philosophical Cartography in Seventeenth-Century Paris.- Chapter 5 The Mathematical Theses Defended at collège de Clermont (1637-1682): How to Guard a Fortress in Times of War.- Chapter 6 Subtilis, Inutilis: The Jesuit Pedagogy of Ingenuity at La Flèche in the Seventeenth Century.- Chapter 7 Manuscripts as Pedagogical Tools in the Philosophy Teaching of Jean-Robert Chouet (1642-1731).- Chapter 8 Pierre Bayle as a Teacher of Philosophy.- Chapter 9 Literary Technology and its Replication: Teaching the Torricellian Void and Air-Pump at the Collegio Romano.- Chapter 10 A Mirror of Wisdom: Simon Vouet's Satyrs Admiring the Anamorphosis of an Elephant and Its Afterlives.- Index.

最近チェックした商品