Dynamic Capabilities and Relationships : Discourses, Concepts, and Reflections (Contributions to Management Science)

個数:

Dynamic Capabilities and Relationships : Discourses, Concepts, and Reflections (Contributions to Management Science)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 143 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783030831844
  • DDC分類 302.35

Full Description

Building on the seminal work of David Teece, Kathleen Eisenhardt, Jeffrey Martin, and others, this volume applies the concept of dynamic capabilities to help readers understand how organizations can be successful in highly dynamic environments. The contributions, written by researchers who participated in the research program "Dynamic Capabilities and Relationships" and international researchers who participated in the program's international conference (both funded by the Dieter Schwarz Foundation), highlight state-of-the-art research on dynamic capabilities and relationships. They also put forward an integrated management approach for the purpose of understanding, analyzing, and managing the successful creation and adaptation of capabilities and relationships. 

Contents

Dynamic Capabilities: Celebrating the Plurality of Understandings of the Concept.- Explaining the Popularity of the Dynamic Capabilities Framework: A Comment.- Dynamic Managerial Capabilities and Relationships: The Role of Social Relations in Strategic Change.- Confirmation Bias: A Boundary Condition for Dynamic Managerial Capabilities in the Context of Strategic Change.- Data Analytics and Knowledge Integration Mechanisms: The Role of Social Interactions in Innovation Management.- Understanding the Antecedents of Lock-In Switching Costs and Network Externalities in the Context of Digital Innovation.- Consumer Persuasion Knowledge as Dynamic Capability.- Physical, Digital, and Hybrid Workspaces: From the Process of Creation to the Process of Use.