Empowering Human Dynamics Research with Social Media and Geospatial Data Analytics (Human Dynamics in Smart Cities)

個数:

Empowering Human Dynamics Research with Social Media and Geospatial Data Analytics (Human Dynamics in Smart Cities)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 283 p.
  • 商品コード 9783030830120

Full Description

This book discusses theoretical backgrounds, techniques and methodologies, and applications of the current state-of-the-art human dynamics research utilizing social media and geospatial big data. It describes various forms of social media and big data with location information, theory development, data collection and management techniques, and analytical methodologies to conduct human dynamics research including geographic information systems (GIS), spatiotemporal data analytics, text mining and semantic analysis, machine learning, trajectory data analysis, and geovisualization. The book also covers applied interdisciplinary research examples ranging from disaster management, public health, urban geography, and spatiotemporal information diffusion. By providing theoretical foundations, solid empirical research backgrounds, techniques, and methodologies as well as application examples from diverse interdisciplinary fields, this book will be a valuable resource to students, researchers and practitioners who utilize or plan to employ social media and big data in their work.

Contents

Chapter 1. Introduction(Dr. Atsushi Nara & Dr. Ming-Hsiang Tsou).- Chapter 2. Theoretical Perspectives(Dr. Brian Spitzberg and Dr. Lourdes Martinez).- Chapter 3. Techniques and Methodologies: Social Media Data and Big Data(Dr. Jiue-An Yang).- Chapter 4. Techniques and Methodologies: Data Collection and Management(Dr. Xinyue Ye or Dr. Ming-Hsiang).- Chapter 5. Techniques and Methodologies: Data Analytics I(Dr. Jae Hyun Lee or Fang Fang).- Chapter 6. Techniques and Methodologies: Data Analytics II(Dr. Xuan Shi).- Chapter 7. Applications: Disaster Management and Response(Dr. Jonathan Cinnamon or Dr. Xinyue Ye or Dr. Xuan Shi).- Chapter 8. Applications: Public Health: Cancer Disparities(Dr. Caroline Thompson & Chanwoo Jin).- Chapter 9. Applications: Public Health: Health Behaviour(Dr. Eric Shook or Dr. Bo Zhao or Dr. Atsushi Nara & Luo Nana).- Chapter 10. Applications: Urban Geography: Smart Cities and Transportation(Dr. Andrew Crooks or Dr. Sahar Ghanipoor Machiani & Dr. Arash Jahangiri or Chanwoo Jin).- Chapter 11. Applications: Urban Geography: Urban Dynamics and Gentrification(Dr. Tuuli Toivonen or Chen Xu or Dr. Atsushi Nara & Cheng-Chia Huang).- Chapter 12. Applications: Political Debates(Dr. Monica Stephens or Dr. Kang Aetti or Dr. May Yuan & Jaehee Park).- Chapter 13. Applications: Information Diffusion(Jaehee Park or Dr. Brian Spitzberg and/or Dr. Lourdes Martinez).- Chapter 14. Future Visions(Dr. Shih-Lung Shaw or Dr. Atsushi Nara & Dr. Ming-Hsiang Tsou).

最近チェックした商品