イメージ学ハンドブック<br>The Palgrave Handbook of Image Studies (2021. xxix, 984 S. XXIX, 984 p. 125 illus. 235 mm)

個数:

イメージ学ハンドブック
The Palgrave Handbook of Image Studies (2021. xxix, 984 S. XXIX, 984 p. 125 illus. 235 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版
  • 商品コード 9783030718299

Full Description

This handbook brings together the most current and hotly debated topics in studies about images today. In the first part, the book gives readers an historical overview and basic diacronical explanation of the term image, including the ways it has been used in different periods throughout history. In the second part, the fundamental concepts that have to be mastered should one wish to enter into the emerging field of Image Studies are explained. In the third part, readers will find analysis of the most common subjects and topics pertaining to images. In the fourth part, the book explains how existing disciplines relate to Image Studies and how this new scholarly field may be constructed using both old and new approaches and insights. The fifth chapter is dedicated to contemporary thinkers and is the first time that theses of the most prominent scholars of Image Studies are critically analyzed and presented in one place.

Contents

1. Introduction: Between the Creation and Disintegration of Images; Krešimir Purgar.- 2. The Concept of the Image in the Old and New Testaments; Michael Shaw.- 3. Mimesis and Simulacrum in Aristotle and Plato; Nickolas Pappas.- 4. Iconoclastic Disputes in Byzantium; Konstantinos Giakoumis.- 5. Perspective, Space and Camera Obscura in the Renaissance; Ian Verstegen.- 6. Immanuel Kant and the Emancipation of the Image; Mojca Kuplen.- 7. Formalism and Kunstwissenschaft: The "How" of the Image; Andrea Pinotti.- 8. Aby Warburg and the Foundations of Image Studies; Steffen Haug & Johannes von Müller.- 9. Early Interactions of Static and Moving Images; Mirela Ramljak Purgar.- 10. Iconoclasm and Creation of the Avant-Garde; Nadja Gnamuš.- 11. Planarity, Pictorial Space, and Abstraction; Jeffrey Strayer.- 12. The Postmodern Image; Luca Malavasi.- 13. Digital images and virtual worlds; Rebecca Haar.- 14. The Martian Image (On Earth); Ingrid Hoelzl and Remi Marie.- 15. Intentionality, Phantasy and Image Consciousness in Edmund Husserl; Claudio Rozzoni.- 16. Aura and Photography in Walter Benjamin; Diarmuid Costello.- 17. Image and the Illusion of Immanence in Jean-Paul Sartre; John Lechte.- 18. Trait, Identity, and the Gaze in Jacques Lacan; Andrei Gornykh.- 19. Symbolic Exchange and Simulation in Jean Baudrillard; Gary Genosko.- 20. Historicity of Observing and Vision in Jonathan Crary; Łukasz Zaremba.- 21. Visual Pleasure and the Male Gaze in Laura Mulvey; Patricia Stefanovic & Ana Gruić.- 22. Reality, Fiction and Make-Believe in Kendall Walton; Emanuele Arielli.- 23. The Technical Image in Vilém Flusser; Dario Vuger.- 24. Im/pulse to See in Rosalind Krauss; Filip Lipiński.- 25. The Power of and Response to Images in David Freedberg; Maxime Boidy.- 26. Ontological Dispute: What Is an Image?; Andrea Rabbito.- 27. Representation and the Scopic Regime of (Post)Cartesianism; Donal Moloney.- 28. The Iconic (In)Difference; Pietro Conte.- 29. Seeing-as, Seeing-in, Seeing-with: Looking Through Pictures; Emmanuel Alloa.- 30. Varieties of Transparency; John Kulvicki.- 31. Photographic Images in the Digital Era; Koray Değirmenci.- 32. Images and Invisibility; Øyvind Vågnes.- 33. How to make images real; Wolfram Pichler.- 34. Images and Ethics; Asbjørn Grønstad.- 35. The Beholder's Freedom. Critical Remarks on the "Will to See"; Mark Halawa-Sarholz.- 36. Surveillance and Manipulation vs. Networking and Sharing; Elio Ugenti.- 37. Mobile images; Gaby David.- 38. Phenomenology of the Image; Harri Mäcklin.- 39. Visual Semiotics; Angela Mengoni.- 40. Literary Iconology: Tropes and Typologies; Liliane Louvel.- 41. French Theory: Poststructuralism and Deconstruction; Iris Laner.- 42. Anglo-American Theory: Representation and Visual Activism; Andrea Průchová Hrůzová.-43. German Theory: Bildwissenschaft and the Iconic Turn; Žarko Paić.- 44. The Image and Neuroaesthetics; Matthew Rampley.- 45. Visual Sociology; Carolina Cambre.- 46. Images and Architecture; Vlad Ionescu, Maarten Van Den Driessche, Louis De Mey.- 47. What is Design Theory?; Oliver Ruf.- 48. W. J. T. Mitchell; Krešimir Purgar.- 49. Michele Cometa; Valeria Cammarata.- 50. Paul Crowther; Elena Fell.- 51. Hans Belting; Luca Vargiu.- 52. Dieter Mersch; Marcel Finke.- 53. Klaus Sachs-Hombach; Lukas R. A. Wilde.- 54. Horst Bredekamp; Yannis Hadjinicolaou.- 55. Lambert Wiesing; Yvonne Förster.- 56. Gottfried Boehm; Rahel Vilinger.- 57. Georges Didi-Huberman; Andrzej Leśniak.

最近チェックした商品