Managing Social Responsibility in Universities : Organisational Responses to Sustainability

個数:

Managing Social Responsibility in Universities : Organisational Responses to Sustainability

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 140 p.
  • 商品コード 9783030700126

Full Description

This book explores the concept of university social responsibility, drawing on a wide range of geographical perspectives, such as China and Germany. It also examines the diverse aspirations of universities, from preserving authenticity and safeguarding Catholic values, to embedding sustainability into the community. It provides a storytelling framework for teaching sustainability in management education as an approach to strengthening the social role of universities and showcases how a service-learning approach could promote the engagement of universities within the community.

This book is valuable reading for academics who are researching sustainability management, corporate and organisational social responsibility and other related social sciences. It has interdisciplinary appeal for scholars and serves interesting for practitioners.

Contents

Chapter 1. (Re-)Constructing Measurement of University Social Responsibility.- Chapter 2. The IFCU USR Framework: a case of "intelligent" co-creation at the international level.- Chapter 3. Evaluating university social contribution: Insights and concepts from Chinese higher education.- Chapter 4. The systemic development of sustainability management at a middle-sized university. A case study from a worldviews perspective.- Chapter 5. Facing Gaia - A storytelling framework for teaching sustainability in master programs for practicing managers.- Chapter 6. Teachers' perspectives on service learning - why and how higher education teachers apply the service-learning approach to promote the engagement of universities with the community.

最近チェックした商品