Adaptation and the New Art Film : Remaking the Classics in the Twilight of Cinema (Palgrave Studies in Adaptation and Visual Culture)

個数:

Adaptation and the New Art Film : Remaking the Classics in the Twilight of Cinema (Palgrave Studies in Adaptation and Visual Culture)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 279 p.
  • 商品コード 9783030629366

Full Description

Since the 1990s, the expropriation of canonical works of cinema has been a fundamental dimension of art-film exploration. Rainer Werner Fassbinder provides an early model of open adaptation of film classics, followed ever more boldly by the Coen Brothers, Chantal Akerman, Alex Carax, Todd Haynes, Florian Henckel von Donnersmarck, Baz Luhrmann, and Olivier Assayas. This book devotes chapters to each of these directors to examine how their films redeploy landmark precursors such as City Lights (1931), Citizen Kane (1941), Rome Open City (1945), All About Eve (1950), and Vertigo (1958) in order to probe our psychological, philosophical, and historical situations in a postmodern société du spectacle. In broadly diverse ways, each of these directors complicates received notions of the past and its representation, while probing the transformative media evolution and dislocation of the present, in film art and in society.

Contents

Introduction.- Part 1: Rainer Werner Fassbinder and Douglas Sirk.- Chapter 1: The Recreation of All that Heaven Allows as Angst Essen Seele Auf (Fear Eats the Soul, 1974).- Part 2: Derivations and Procedural Challenges.- Chapter 2. The Palimpsestuous Ghost of Rome Open City (1945) in The Lives of Others (2006).- Chapter 3. Clouds of Sils Maria and All about Eve: Adapting a Classic Paradigm.- Chapter 4. Leos Carax: Les Amants du Pont-Neuf and City Lights.- Part 3: Nostalgic Adventures and Aesthetic Complications.- Chapter 5. Chantal Akerman in the Labyrinth of Desire: La Captive, Marcel Proust, and Vertigo.- Chapter 6. The Coen Brothers' Retrospective Foreboding.- Chapter 7. Baz Luhrmann's Outsized Ambition: The Great Gatsby and Citizen Kane.- Chapter 8. Conclusion.

最近チェックした商品