欧州懐疑主義と政治的コミュニケーションの危機<br>Post-Truth, Post-Press, Post-Europe : Euroscepticism and the Crisis of Political Communication (Rhetoric, Politics and Society)

個数:

欧州懐疑主義と政治的コミュニケーションの危機
Post-Truth, Post-Press, Post-Europe : Euroscepticism and the Crisis of Political Communication (Rhetoric, Politics and Society)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 252 p.
  • 商品コード 9783030555702

Full Description

This book explores whether a beleaguered press in recent years has been developing an emotive, Eurosceptic post-truth rhetoric of its own - competing for attention with populist politicians. These politicians now by-pass the media, talking directly to their publics in blogs, on Twitter and Facebook. In the post-truth age, objective facts are less influential in shaping opinion than appeals to emotion. Audiences congregate around views they share and want to believe. The author presents a critical discourse analysis of the language used by populist politicians online, on Facebook, and subsequently quoted in the press, which highlights how the political rhetoric of Italian and British politicians is often at its most inflammatory around the issue of immigration. The same goes for the press. The Italian case study focuses on media coverage of the 2014 and 2019 European elections and 2018 general election. The British case study examines press reporting of the 2016 UK referendum on EU membership, the 2017 general election, and the September 2019 parliamentary debate immediately following the UK Supreme Court ruling that proroguing of Parliament was illegal. From the picture that emerges, the author argues that journalists need to change how they report, to challenge the post-truthers, holding them to account and pressing them on the facts while also harnessing the emotions of disaffected publics. 

Contents

1. Introduction.- 2. A Voyage Through Emotive Rhetoric: and the Challenge to Truth.- 3. Methodology.- 4. Italy First.- 5. Italy First: A Journey in to Emotive Rhetoric.- 6. Britain First.- 7. Britain First: A Journey in to Emotive Rhetoric.- 8. Conclusions.

最近チェックした商品