シュプリンガー機械工学ハンドブック(第2版)<br>Springer Handbook of Mechanical Engineering (Springer Handbooks) (2. Aufl. 2021. xxviii, 1310 S. XXVIII, 1310 p. 1481 illus. in color. 2)

個数:

シュプリンガー機械工学ハンドブック(第2版)
Springer Handbook of Mechanical Engineering (Springer Handbooks) (2. Aufl. 2021. xxviii, 1310 S. XXVIII, 1310 p. 1481 illus. in color. 2)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版
  • 商品コード 9783030470340

Full Description

This comprehensive Springer Handbook covers all major areas encompassed by the broad field of mechanical engineering. This second, substantially updated edition with many new chapters provides easily accessible but authoritative information in a clear structure.

The book starts with concise chapters that cover the most important fundamentals of mathematics, mechanics and thermodynamics needed specifically in the engineering disciplines.  It then provides a holistic description of the most relevant materials in engineering, including a discussion of mechanical and physical properties on the microscopic as well as the macroscopic scale. Additional chapters put special emphasis on corrosion, tribology and inspection.  Manufacturing techniques and machining processes, from traditional casting and forming to state-of-the-art precision machining on the microscopic scale are also extensively covered. An extra chapter focuses on quality control.  Contents continue with in depth descriptions of machine and system design, from machine elements over engineering design for piston machines, pressure vessels, heat exchangers, turbomachinery and construction machines.  A completely new part is dedicated to the various areas of industries in mobility on ground, air and water.  A brief outlook into related fields of electrical engineering and power generation provides an ideal starting point for the practitioner venturing in these areas.  The book concludes with an annex summarizing important key data for practical reference in the day-to-day work of an engineer.

Written by distinguished experts from industry and academia, this comprehensive Springer Handbook provides authoritative and state-of-the-art information of international validity for the professional engineer and those to be.

Contents

Fundamentals .- Materials.- Manufacturing.- Machine and Systems Design.- Transportation - Mobility.-  Related Engineering Fields.- General Tables.

最近チェックした商品