Intercultural Aesthetics in Traditional Chinese Theatre : From 1978 to the Present (2020)

個数:

Intercultural Aesthetics in Traditional Chinese Theatre : From 1978 to the Present (2020)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 277 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783030406370
  • DDC分類 792.0951

Full Description

This book traces the transformation of traditional Chinese theatre's (xiqu) aesthetics during its encounters with Western drama and theatrical forms in both mainland China and Taiwan since 1978. Through analyzing both the text and performances of eight adapted plays from William Shakespeare, Bertolt Brecht, and Samuel Beckett, this book elaborates on significant changes taking place in playwriting, acting, scenography, and stage-audience relations stemming from intercultural appropriation. As exemplified by each chapter, during the intercultural dialogue of Chinese and foreign elements there exists one-sided dominance by either culture, fusion, and hybridity, which corresponds to the various facets of China's pursuit of modernity between its traditional and Western influences.

Contents

1. Introduction.- 2. Chapter 1: 'Egotistic' Adaptations of King Lear: Intercultural Playwrights Haunted by Tradition.- 3. Chapter 2: Border-Crossing Chou Actors in Beckettian Jingju.- 4. Chapter 3: Expressionistic Chuanju: Ghosts and Scenography in Lady Macbeth.- 5. Audiences Freed from Illusion?: Brechtian Estrangement and Metatheatricality Displaced in Xiqu.- 6. Conclusion.

最近チェックした商品