Artistic Research in Performance through Collaboration

個数:

Artistic Research in Performance through Collaboration

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 270 p.
  • 商品コード 9783030386016

Full Description

This volume explores the issue of collaboration: an issue at the centre of Performance Arts Research. It is explored here through the different practices in music, dance, drama, fine art, installation art, digital media or other performance arts. Collaborative processes are seen to develop as it occurs between academic researchers in the creative arts and professional practitioners in commercial organisations in the creative arts industries (and beyond), as well as focusing attention and understanding on the tacit/implicit dimensions of working across different media.  

                         

Contents

1. Chapter One: Introduction: Defining the Territory: Interrogating the Collaborative Processes, Issues and Concepts; Martin Blain and Helen Julia Minors.- 2. Chapter Two: The Place of Artistic Research in Higher Education; Martin Blain and Helen Julia Minors.- 3. Chapter Three: Why collaborate? Towards a Philosophy and Politics of Creative Collaboration; Mine Doğantan-Dack.- 4. Chapter Four: The Aesthetics of Collaboration; Andy Hamilton.- 5. Chapter Five: In The Bee Hive: Valuing Craft in the Cultural Industries; Alice Kettle, Helen Felcey and Amanda Ravetz.- 6. Chapter Six: The Right Thing to Play? Issues of Riff, Groove and Theme in Freely Improvised Ensemble Music: A Case Study; Adam Fairhall.- 7. Chapter Seven: Soundpainting: a Tool for Collaborating during Performance.- Helen Julia Minors.- 8. Chapter Eight: Collaboration and the Practitioner-Researcher; Tom Armstrong.- 9. Chapter Nine: Creative Industries and Copyright: Research into Collaborative Artistic Practices in Dance; Mathilde Pavis and Karen Wood.- 10. Chapter Ten: Romance and Contagion: Notes on a Conversation Between Drawing and Dance; Sally Morfill.- 11. Chapter Eleven: The Good, The God and the Guillotine: Insider/Outsider perspectives; Martin Blain and Jane Turner.- 12. Chapter Twelve: Connecting Silos: The New Arts Organisations and HEI Collaborations; Roger McKinley and Mark Wright.

最近チェックした商品