The American Roadside in Émigré Literature, Film, and Photography : 1955-1985 (Studies in Mobilities, Literature, and Culture) (2020)

個数:

The American Roadside in Émigré Literature, Film, and Photography : 1955-1985 (Studies in Mobilities, Literature, and Culture) (2020)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 193 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783030367350
  • DDC分類 810.93558

Full Description

The American Roadside in Émigré Literature, Film, and Photography: 1955-1985 traces the origin of a postmodern iconography of mobile consumption equating roadside America with an authentic experience of the United States through the postwar road narrative, a narrative which, Elsa Court argues, has been shaped by and through white male émigré narratives of the American road, in both literature and visual culture. While stressing that these narratives are limited in their understanding of the processes of exclusion and unequal flux in experiences of modern automobility, the book works through four case studies in the American works of European-born authors Vladimir Nabokov, Robert Frank, Alfred Hitchcock, and Wim Wenders to unveil an early phenomenology of the postwar American highway, one that anticipates the works of late-twentieth-century spatial theorists Jean Baudrillard, Michel Foucault, and Marc Augé and sketches a postmodern aesthetic of western mobility and consumptionthat has become synonymous with contemporary America.

Contents

Chapter One: Introduction By the Way: The Roadside as Other Space.- Chapter Two: "Stationary Trivialities": Life on the Margins in Vladimir Nabokov's Lolita (1955).- Chapter Three: "Roadside Eye": Accidents and Epiphanies in Robert Frank's The Americans (1958).- Chapter Four: "We're all in our private traps": Alfred Hitchcock's Psycho (1960) and the Decline of the American Motel.- Chapter Five: Roadside Chronicles: Wim Wenders' Paris, Texas (1984).- Chapter Six: Conclusion: America Revisited.

最近チェックした商品