Design Thinking and the New Spirit of Capitalism : Sociological Reflections on Innovation Culture (2020)

個数:
電子版価格
¥14,187
  • 電子版あり

Design Thinking and the New Spirit of Capitalism : Sociological Reflections on Innovation Culture (2020)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 107 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783030317140
  • DDC分類 201.7

Full Description

An ethnographic study on Design Thinking, this book offers profound insights into the popular innovation method, centrally exploring how design thinking's practice relates to the vast promises surrounding it. Through a close study of a Berlin-based innovation agency, Tim Seitz finds both mundane knowledge practices and promises of transformation. He unpacks the relationships between these discourses and practices and undertakes an exploratory movement that leads him from practice theory to pragmatism. In the course of this movement, Seitz makes design thinking understandable as a phenomenon of what Boltanski and Chiapello described as the "new spirit of capitalism"—that is, an ideological structure that incorporates criticism and therefore strengthens capitalism.

Contents

Chapter 1: Introduction: Design Thinking and the New Spirit of Capitalism.- Chapter 2: The Temporality of Design Thinking.- Chapter 3: the Materiality of Design Thinking.- Chapter 4: Design Thinking and the New Spirit of Capitalism.- Conclusion.

最近チェックした商品