Corporate Diversity Communication Strategy : An Insight into American MNCs' Online Communities and Social Media Engagement

個数:

Corporate Diversity Communication Strategy : An Insight into American MNCs' Online Communities and Social Media Engagement

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 214 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783030299460

Full Description

This book analyzes the brand communities of major American multinationals across three industries: finance, tech, and consumer goods.  It assesses how companies communicate their diversity approaches on social media (Twitter) and studies the ensuing perceptions of online users. By comparing more innovative sectors (tech and consumer goods) with a less innovative industry (finance), the author examines differences in the way brands approach and communicate about diversity in online settings. The results of the study lead to the development of a theoretical framework with practical applications for business communication academics and professionals alike.

                                        

                                                        

Contents

Part I Online Corporate Diversity in the Financial Industry.- 1. Introduction.- 2. Online Diversity Communication at JPMorgan Chase.- 3. Online Diversity Communication at Wells Fargo.- 4. Online Diversity Communication at Bank of America.- 5. Online Diversity Communication at Citigroup.- 6. Conclusions from the Financial Industry.- Part II Online Corporate Diversity in the Tech Industry.- 7. Online Diversity Communication at Microsoft.- 8. Online Diversity Communication at Google.- 9. Conclusions from the Tech Industry.- Part III Online Corporate Diversity in the Consumer Goods Industry.- 10. Online Corporate Diversity at Johnson & Johnson.- 11. Online Corporate Diversity at Altria Group.- 12. Conclusions from the Consumer Goods Industry.- Part IV Industry Comparison.- 13. New Directions for Theory and Practice.

最近チェックした商品