Enhancing Resilience in Youth : Mindfulness-Based Interventions in Positive Environments (2019)

個数:

Enhancing Resilience in Youth : Mindfulness-Based Interventions in Positive Environments (2019)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 277 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783030255152
  • DDC分類 150.1988

Full Description

This book shows how to plan, refine, and implement peer-supported mindfulness-based interventions to prevent mental disorders in children and youths. It focuses on interventions designed to maintain psychosocial health and prevent emotional and behavioral problems in children and youths around the globe. By combining a range of research perspectives, the book connects mindfulness to pro-social behavior, and to positive social and physical environments, in order to enhance resilience. In addition, it presents theoretical aspects and practical recommendations on how to promote mental health and healthy lifestyles in adolescents, such as school-based interventions. Gathering contributions by an international network of researchers and practitioners, the book offers not only state-of-the-art theoretical descriptions of key concepts and interventions, but also best practices for implementing them to strengthen resilience.

Contents

Part I: Theory.- Chapter 1. Mindfulness-based interventions in youth (Alvaro Langer).- Chapter 2. Generosity and resilience in youth (Christoph Steinebach).- Chapter 3. Basic needs and positive relations in youth (Marcel Schär).- Chapter 4. Schools as positive environments (Sabine Pirchio).- Chapter 5. The Community as a positive environment (Giuseppe Carrus).- Chapter 6. The transgenerational research of mindfulness interventions and positive environments (Perla Kaliman).- Part II: Practice.- Chapter 7. Enhancing resilience in children and youth (Ronit Jinich).- Chapter 8. Mindfulness-based interventions in educational settings (Janet Carola Perez Ewert).- Chapter 9. Schools as healthy workplaces (Volker Schulte).- Chapter 10. Building resilient communities (Sebastian Medeiros Urzua).- Chapter 11. Intercultural mindfulness and resilience interventions (Le Hoang The Hui).- Chapter 12. Recommendations for psychological interventions in the educational context (Matiás Irarrázaval).- PartIII: Evaluation.- Chapter 13. Current issues in research on mindfulness-based interventions (Niko Kohls).- Chapter 14. Individual level (Philipp Steinebach).- Chapter 15. Group, class, and school (Alvaro Langer).- Chapter 16. Community level (Mariane Krause).

最近チェックした商品