Global Leisure and the Struggle for a Better World (Leisure Studies in a Global Era)

個数:

Global Leisure and the Struggle for a Better World (Leisure Studies in a Global Era)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 313 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783030100049
  • DDC分類 201.7

Full Description

This edited collection highlights the diversity and reach of global leisure studies and global leisure theory. It explores the impact of globalization on leisure, and the sites of resistance and accommodation found in local, virtual and global leisure spaces.

Unlike any other collection on leisure studies, Global Leisure and the Struggle for a Better World is truly representative of the diversity of the large and growing leisure scholarship across the globe. It demonstrates how researchers in leisure studies and sociology of leisure are applying complex theory to their work, and how a new theory of global leisure is emerging.

Contents

1. Introduction .- Section 1: Local Leisure, Meaning and Resistance .- 2. Sexlessness among Contemporary Japanese Couples; Alice Pacher .- 3. Singing Group: The Playful Present in Health Promotion; Miraíra Noal Manfroi et al. .- 4. Celebration of Ramadam: The Case of Turkey; Zuhal Yonca Odabas and Günnur Ertong Attar .- 5. Youth's Well-Being and Leisure Time: An International Perspective; Anju Beniwal .- Section 2: Virtual Leisure and Pop Culture .- 6. Japanese Idol Culture for 'Contents Tourism' and Regional Revitilization: A Case Study of Regional Idols; Yuki Takima .- 7. Being There and Being Someone Else: Leisure and Identity in the Age of Virtual Reality; Jonathan Harth .- 8. Video Games in the Family Context: How do Digital Media Influence the Relation Between Children and Their Parents?; Damian Gałuszka .- 9. Projecting Gender, Sexuality Through the Nigerian Music Industry; Aretha Oluwakemi Asakitikpi .- 10. Doing Manga as Leisure and Its Meaning and Purpose: The Case of Japanese Female Manga Fans called Fujoshi; Hiromi Tanaka and Saori Ishida .- Section 3: Global Leisure and Responses .- 11. The Globalization of Comic-Con and the Sacralization of Popular Culture; Michael A. Elliot .- 12. Verification of Leisure and Practical Environmental Education in Japan; Munehiko Asamizu .- 13. Internalizing Serious Leisure to Enhance Well-Being in Adventure Recreation; KoFan Lee .- 14. Leisure and Meaning-Making: The Pursuit of a Meaningful Life through Leisure; Yoshitaka Iwasaki .- 15. Conclusion.

最近チェックした商品