Storytelling Industries : Narrative Production in the 21st Century

個数:

Storytelling Industries : Narrative Production in the 21st Century

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 266 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783030099718

Full Description

This book shows how the unique characteristics of traditionally differentiated media continue to determine narrative despite the recent digital convergence of media technologies. The author argues that media are now each largely defined by distinctive industrial practices that continue to preserve their identities and condition narrative production. Furthermore, the book demonstrates how a given medium's variability in institutional and technological contexts influences diverse approaches to storytelling. By connecting US film, television, comic book and video game industries to their popular fictional characters and universes; including Star Wars, Batman, Game of Thrones and Grand Theft Auto; the book identifies how differences in industrial practice between media inform narrative production. This book is a must read for students and scholars interested in transmedia storytelling. 

Contents

1. Introduction.- 2. Narratives in the Media Convergence Era: The Industrial Dimensions of Medium Specificity.- 3. Economic Specificity in Narrative Design: the Business of Television Drama Storytelling.- 4. Audience Specificity in Narrative Design: Comic-Book Storytelling in the Inclusivity Era.- 5. Technological Specificity in Narrative Design: Story-Driven Videogame Series in an Upgrade Culture.- 6. Conclusion. 

最近チェックした商品