Globalization and Latin American Cinema : Toward a New Critical Paradigm (Palgrave Studies in Globalization, Culture and Society)

個数:

Globalization and Latin American Cinema : Toward a New Critical Paradigm (Palgrave Studies in Globalization, Culture and Society)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 544 p.
  • 商品コード 9783030096212

Full Description

Studying the case of Latin American cinema, this book analyzes one of the most public - and most exportable- forms of postcolonial national culture to argue that millennial era globalization demands entirely new frameworks for thinking about the relationship between politics, culture, and economic policies. Concerns that globalization would bring the downfall of national culture were common in the 1990s as economies across the globe began implementing neoliberal, free market policies and abolishing state protections for culture industries. Simultaneously, new technologies and the increased mobility of people and information caused others to see globalization as an era of heightened connectivity and progressive contact. Twenty-five years later, we are now able to examine the actual impact of globalization on local and regional cultures, especially those of postcolonial societies. Tracing the full life-cycle of films and studying blockbusters like City of God, Motorcycle Diaries, and Children of Men this book argues that neoliberal globalization has created a highly ambivalent space for cultural expression, one willing to market against itself as long as the stories sell. The result is an innovative and ground-breaking text suited to scholars interested in globalization studies, Latin-American studies and film studies.

Contents

1. Introduction.- Section One: Process.- 2. Coproduction.- 3. Distribution.- 4. Exhibition.- Section Two: Place.- 5. Argentina.- 6. Brazil.- 7. Mexico.- Coda.-  8. On Location: Is Titanic a Mexican Movie?.

最近チェックした商品