Experimental and Expanded Animation : New Perspectives and Practices (Experimental Film and Artists' Moving Image)

個数:

Experimental and Expanded Animation : New Perspectives and Practices (Experimental Film and Artists' Moving Image)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 286 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783030088774

Full Description

This book discusses developments and continuities in experimental animation that, since Robert Russet and Cecile Starr's Experimental Animation: Origins of a New Art (1976), has proliferated in the context of expanded cinema, performance and live 'making' and is today exhibited in galleries, public sites and online. With reference to historical, critical, phenomenological and inter-disciplinary approaches, international researchers offer new and diverse methodologies for thinking through these myriad animation practices. This volume addresses fundamental questions of form, such as drawing and the line, but also broadens out to encompass topics such as  the inter-medial, post-humanism, the real, fakeness and fabrication, causation, new forms of synthetic space, ecology, critical re-workings of cartoons, and process as narrative. This book will appeal to cross and inter-disciplinary researchers, animation practitioners, scholars, teachers and students from Fine Art, Film and Media Studies, Philosophy and Aesthetics.

                

Contents

1.Introduction, Vicky Smith and Nicky Hamlyn.- 2. Lines and Interruptions in Experimental Animation, Simon Payne.- 3. Performing the Margins of the New, Dirk de Bruyn.- 4. 21st Century Flicker: Jodie Mack, Benedict Drew and Sebastian Buerkner, Barnaby Dicker.- 5. Experimental Time-lapse Animation and the Manifestation of Change and Agency in Objects, Vicky Smith.- 6. Analogon: Of A World Already Animated, Sean  Cubitt.- 7. Space and Material: The Virtual Object in Early CGI Art, Alex Jukes.- 8. Just about Film: Bruce McClure, Guy Sherwin and the Resurgence of Celluloid Sound Projections, Nicky Hamlyn.-9.-  Re-Splitting, De-Syncronising, Re-Animating: (E)motion, Neo-spectacle and Innocence in the film-works of John Stezaker, Paul Wells.- 10.  Cut to Cute: Fact, Form, and Feeling in Digital Animation, Johanna Gosse.- 11.  Into the post feminist doll house: Animation, Installation and Mushi, Suzanne Buchan.- 12. Intermediality in the tableaux vivants in  Magic Mirror (75min, 2013) and Confessions To The Mirror (2016), Sarah Pucill.- 13. Siting Animation: the Affect of Place, Birgitta Hosea.

最近チェックした商品