Islamic Schooling in the West : Pathways to Renewal

個数:

Islamic Schooling in the West : Pathways to Renewal

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 327 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783030088200

Full Description

This book presents the views of leading scholars, academics, and educators on the renewal of Islamic schools in the Western context. The book argues that as Islamic schools in Western contexts have negotiated the establishment phase they must next embrace a period of renewal. Renewal relates to a purposeful synthesis of the tradition with contemporary educational practice and greater emphasis on empirical research substantiating best practices in Islamic schools. This renewal must reflect teaching and learning practices consistent with an Islamic worldview and pedagogy. It should also inform, among other aspects, classroom management models, and relevant and contextual Islamic and Arabic studies. This book acquaints the reader with contemporary challenges and opportunities in Islamic schools in the Western context with a focus on Australia.

Contents

Chapter 1. The emergence of Islamic Schools: A Contextual Background.- Chapter 2. Muslim Schools in Australia: Development and Transition.- Chapter 3. Towards a hybrid approach to the governance of Islamic schools.- Chapter 4. What else do they teach in an Islamic school?.- Chapter 5. Islamic Worldview and Curriculum Development.- Chapter 6. Muslim Ethos within Muslim schools.- Chapter 7. Enacting vision in a faith school: Putting words into actions.- Chapter 8. Islamic Pedagogy: Potential and Perspective.- Chapter 9. A pedagogical framework for teacher discourse and practice in Islamic Schools.- Chapter 10. Attaining the "Islamic" In Islamic Schools.- Chapter 11. The importance of Islamic studies from an Islamic worldview in Australia.- Chapter 12. Islamic Studies in Islamic Schools: Evidence-based Renewal.- Chapter 13. Arabic teaching at Australian Islamic Schools: A C.A.L.L frame. 

最近チェックした商品