Subjectivity, the Unconscious and Consumerism : Consuming Dreams

個数:

Subjectivity, the Unconscious and Consumerism : Consuming Dreams

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 375 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783030072575

Full Description

Subjectivity, the Unconscious and Consumerism is a unique and imaginative psycho-sociological exploration of how postmodern, contemporary consumerism invades and colonises human subjectivity. Investigating especially consumerism's unconscious aspects such as desires, imagination, and fantasy, it engages with an extensive analysis of dreams. The author frames these using a synthesis of Jungian psychology and the social imaginaries of Baudrillard and Bauman, in a dialogue with the theories of McDonaldization and Disneyization. The aim is to broaden our understanding of consumerism to include the perennial consumption of symbols and signs of identity - a process which is the basis for the fabrication of the commodified self. The book offers a profound, innovative critique of our consumption societies, challenging readers to rethink how we live, and how our identities are impacted by consumerism. As such it will be of interest to students and scholars of critical psychology, psychoanalysis, sociology, anthropology and cultural studies, but is also accessible to anyone interested in the complex psychology of contemporary subjectivity.

Contents

1. Introduction.- PART I. Theoretical framework.- 2. Symbolic imaginaries and the subject.- 3. Symbolic imaginaries: The world of dreams.- 4. The ImCon as a semiotic imaginary: Consumption dreams and the subject as consumer.- 5. The ImCon as simulacrum of symbolic imaginary: Dream-worlds of consumption and the subject as commodity.- 6. Dreamscapes: The dream-worlds of shopping malls, McDonald's, and Disneyland.- PART II. Empirical study.- 7. Method.- 8. Interpretation and discussion.- 9. All that is sacred (and symbolic) is commodified: The McChurch™ Dreams.- 10. Disneyized dreams: Imaginary models of simulation.- 11. Dreaming in the temples of consumption: Shopping malls and department stores dreams.- 12. Conclusions.

最近チェックした商品