Urban Shrinkage, Industrial Renewal and Automotive Plants

個数:
電子版価格
¥9,512
  • 電子版あり

Urban Shrinkage, Industrial Renewal and Automotive Plants

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 118 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783030033798

Full Description

This book focuses on the relationship between the auto industry and the built environment at multiple scales, a topic of particular interest now as the industry is going through a period of major transformation.  Drawing from multiple perspectives, including architecture, urban design and urban planning, the authors examine the changing form of the auto factory itself, the changing geography of auto production, and the challenges faced by communities as the auto plants that once brought them prosperity, and often a sense of identity, leave town.  They examine four places that are dealing in different ways, and with varying success, with the aftermath of a decommissioned auto plant in their midst.  These are Janesville, Wisconsin, and Willow Run, Michigan, in the U.S., and Bochum, Germany, and Genk, Belgium, in Europe. Together these four cases provide some clues about what the future might look like for places that were once intimately connected with the manufactureof cars.

Contents

1. Automotive Production and its Relationship with the Built Environment.- 2. The Packard Plant a Failed American Model of Transformation.- 3: Strategies to Address Decommissioned Automotive Plants.- 4: Examining Transitions in Four Case Studies.- 5: The Future of Automotive Plants. 

最近チェックした商品