Curriculum in International Contexts : Understanding Colonial, Ideological, and Neoliberal Influences (Curriculum Studies Worldwide)

個数:
電子版価格
¥26,793
  • 電子版あり

Curriculum in International Contexts : Understanding Colonial, Ideological, and Neoliberal Influences (Curriculum Studies Worldwide)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 292 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783030019822

Full Description

This book is an exposition of how political, cultural, historical, and economic structures and processes shape the nature and character of curriculum landscapes globally. By developing theoretical connections and providing contextual background, Kumar explores how colonialism and imperialism, state-led ideological control, and the wave of neoliberalism and capitalism insidiously impact the process of curriculum development in different parts of the world. Kumar also underscores how intellectual movements such as Marxism and postmodernism have shaped curriculum theory in varied political and economic settings. By emphasizing the connections between and among diverse cultural and political conceptualizations of curriculum, this volume contributes to the internationalization of curriculum studies discourses.

Contents

Chapter 1. Introduction.- Chapter 2. Curriculum Studies in South Africa: Colonialism, Constructivism, and Outcomes-Based Education.- Chapter 3. Curriculum Studies in Brazil: Marxism, Postmodernism, and Multiculturalism.- Chapter 4. Curriculum Studies in Mexico: Technical Rationality, Curriculum Communities, and Neoliberal Globalization.- Chapter 5. Curriculum As a Process of Conditioning in Asia: Ideology, Politics, and Religion.- Chapter 6. Indian Social Studies Curriculum in Transition: Effects of a Paradigm Shift in Curriculum Discourse.- Chapter 7. Postmodern Turn in North American Social Studies Education: Considering Identities, Contexts, and Discourses.- Chapter 8. The Menace of Neoliberal Education Reforms: Where Capitalism, Behaviorism, and Positivism Meet.

最近チェックした商品