Magazines, Tourism, and Nation-Building in Mexico (Studies of the Americas) (2019)

個数:

Magazines, Tourism, and Nation-Building in Mexico (Studies of the Americas) (2019)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 139 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783030010027
  • DDC分類 306.48190972

Full Description

This open access book discusses the relationship between periodicals, tourism, and nation-building in Mexico. It enquires into how magazines, a staple form of the promotional apparatus of tourism since its inception, articulated an imaginative geography of Mexico at a time when that industry became a critical means of economic recovery and political stability after the Revolution. Notwithstanding their vogue, popularity, reach, and close affiliations to commerce and state over several decades, magazines have not received any sustained critical attention in the scholarship on that period. This book aims to redress that oversight. It argues that illustrated magazines like Mexican Folkways (1925-1937) and Mexico This Month (1955-1971) offer rich and compelling materials in that regard, not only as unique tools for interrogating the ramifications of tourism on the country's reconstruction, but as autonomous objects of study that form a vital if complex part of Mexico's visual culture.

Contents

1. Introduction.- 2. Tourism, Nation-Building, and Magazines.- 3. Tourism Advertisements in Mexican Folkways (1925-1937).- 4. Mapping Capital in Mexico, This Month (1955-1971).- 5. Conclusion.

最近チェックした商品