L'AFGHANISTAN AU RISQUE DE L'ART - KHARMOHRA - ILLUSTRATIONS, COULEUR (BEAUX LIVRES)

個数:

L'AFGHANISTAN AU RISQUE DE L'ART - KHARMOHRA - ILLUSTRATIONS, COULEUR (BEAUX LIVRES)

  • 海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常4~8週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9782330128302

基本説明

Ce catalogue accompagne l'exposition "Kharmohra" qui se tiendra au Mucem à compter du 21 novembre 2019. L'Afghanistan vit depuis quarante ans au rythme des guerres, des destructions du patrimoine, des attentats, des migrations. Depuis quelques années, des programmes internationaux pour la création ont été mis en place et de jeunes artistes afghans sont rentrés de leur exil. Autodidactes ou formés dans des pays de migrations, ces artistes semblent être au seuil de tous les possibles, sans héritage à assumer, ni classicisme avec lequel rompre. Cet ouvrage donne à voir cette création contemporaine. Il explore une grande variété de formes et de supports pour exprimer l'horreur des attentats et l'omniprésence de la mort dans un espace urbain devenu hostile.

Full Description

For forty years, life in Afghanistan has been shaped by wars, the destruction of heritage, terrorist attacks, everyday fears and hopes, and migrations. In 2001, the Taliban government was overthrown by an international coalition bringing hopes of stability and reconstruction. The intervention did not however bring total peace. In this period of optimism, a number of international creation programs were set up as young Afghan artists returned from exile. Artists in the country - either self-taught having grown up under a Taliban regime that banned images, or trained during their exile - had no heritage to take on and no classical rules to break: anything seemed possible.

Kharmohra is named after a gland taken from a donkey's neck that, on drying, becomes as hard as stone and is said to bring happiness by making the owner's most secret dreams come true. The metaphor is used to show how contemporary Afghan art is a long way from the romantic expectations with which Westerners often approach the country.

The artists explore a wide variety of forms and media to express the horror of terrorism and the omnipresent shadow of death looming over the hostile urban environment.

The works stand as an often humorous testimony to the peace that was promised but never delivered and the bitter illusions this fostered. All express a spirit of revolt against the most oppressive traditional forces that repress women and homosexuals as well as the Hazara ethnic group. Through their artistic practices, the artists show how salvation, however slight, is achievable.

最近チェックした商品