RICARD

個数:
  • 予約

RICARD

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版
  • 商品コード 9782226500007

基本説明

Carafe, cendrier, broc, verre, bob... Ce livre rend hommage à neuf décennies d'objets publicitaires mythiques de la marque Ricard, en retraçant leur histoire et leur impact dans notre mémoire collective : une immersion visuelle inédite pour les passionnés de design, d'art, et de culture populaire.

« Ricard. Jamais le nom d'un apéritif n'aura eu un tel pouvoir évocateur. Voyez ces coupelles à olives, voyez ce plateau jaune citron. Ils se rappellent à notre bon souvenir, font grimper le mercure et donnent l'accent. Ce sont des fragments d'été, des éclats de soleil, des bribes de France... » PHILIBERT HUMM

Carafe, ashtray, pitcher, glass, bucket hat... This book celebrates nine decades of iconic Ricard-branded merchandise, tracing the history and lasting impact of these objects on our collective memory : a unique deep dive for lovers of design, art and pop culture.

Ricard. The name of no other aperitif has such evocative power. Look at those little olive dishes, that lemon-yellow tray. They conjure up fond memories, raise the temperature, and lend us a southern accent. They're fragments of summer, shards of sunshine, bits of France itself.

Full Description

This book pays tribute to nine decades of iconic advertising items from the Ricard brand retracing their history and their impact on our collective memory since the invention of pastis.

From the first bottles to the emblematic carafes and ashtrays, each item tells a part of the Ricard's history, shaped by the creative vision of Paul Ricard and his successors. The book delves into major advertising campaigns from the first poster with Darcelis "Garçon ! A Ricard" to the commercial jingles on the radio, painted walls, artistic collaborations and collections designed by renowned creators (Garouste and Bonetti, Yves Oppenheim, Olivier Gagnère, Marc Newson, Ronan and Erwan Bouroullec, studio 5.5, Yorgo Tloupas etc.)... Not to mention bucket hats, parasols, Citroën 2CV and other advertising caravans!

After revisiting the history of Ricard "the real pastis from Marseille" and its iconic bottle, the book showcases numerous Ricard items and comes back to its greatest advertising campaigns. 

Text in English and French.

最近チェックした商品