The Imperial Childhood of World Art (Bard Graduate Center - Cultural Histories of the Material World)

個数:

The Imperial Childhood of World Art (Bard Graduate Center - Cultural Histories of the Material World)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 200 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781941792445
  • DDC分類 707.443

Full Description

A reconstruction of the first exhibition of world art history in Germany, organized by the historian Karl Lamprecht in 1914.

By the standards of its day, the exhibition of world art history was an extraordinarily cosmopolitan and comparative project, yet it also had a political agenda. Karl Lamprecht studied and presented works of visual art as records of the psychological development of entire cultures—a development which, he believed, followed the same pattern as the mental growth of a child. Juxtaposing mature works of art with children's drawings from around the globe, his exhibition deployed new ways of thinking about historical times to infantilize colonial subjects as perpetual pupils and dependents.

This book examines for the first time how Lamprecht's public exhibition and academic research on art jointly contributed not only to colonial representations but also to concrete designs for domination. Situating this watershed 1914 exhibition within the wider context of German historical scholarship, scientific racism, and international politics on the eve of the First World War, the book revises the genealogy of "global art history" while intervening in contemporary debates around Eurocentrism, the universal museum, and Germany's colonial past.
 

Contents

1. In the Hall of Culture
2. "The Original Artistic Disposition of the Nation"
3. Cultural History as Social Biopsychology
4. Art in Embryo
5. Staging the Childhood of Art
6. History with a Vengeance
7. Eastern Anxieties
8. Ornaments of Decline
9. Compare and Conquer
10. Infancy and Empire

最近チェックした商品