Not Nothing: Selected Writings by Ray Johnson 1954-1994

個数:

Not Nothing: Selected Writings by Ray Johnson 1954-1994

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 380 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781938221040
  • DDC分類 818.54

Full Description

Ray Johnson (1927-1995) blurred the boundaries of life and art, of authorship and intimacy. Correspondence is the defining character of all of Johnson's work, particularly his mail art. Intended to be read, to be received, to be corresponded with, his letters (usually both image and textual in character) were folded and delivered to an individual reader, to be opened and read, again and again. Johnson's correspondence includes letter to friends William S. Wilson, Dick Higgins, Richard Lippold, Toby Spiselman, Joseph Cornell, Yoko Ono, Nam June Paik, Robert Motherwell, Eleanor Antin, Germaine Green, Lynda Benglis, Arakawa and Madeline Gins, Christo, Billy Name, Jim Rosenquist and Albert M. Fine, among many others. The subjects of his correspondence ranged from the New York avant-garde (Cage, Johns, de Kooning, Duchamp) to filmmakers such as John Waters, philosophers such as Jacques Derrida and writers such as Gertrude Stein and Marianne Moore. This collection of more than 200 selected letters and writings--most of which are previously unpublished--opens a new view into the sprawling, multiplicitous nature of Johnson's art, revealing not only how he created relationships, glyphs and puzzles in connecting words, phrases, people and ideas, but also something about the elusive Johnson himself. In a 1995 article in The New York Times, Roberta Smith wrote: "Make room for Ray Johnson, whose place in history has been only vaguely defined. Johnson's beguiling, challenging art has an exquisite clarity and emotional intensity that makes it much more than simply a remarkable mirror of its time, although it is that, too."

最近チェックした商品