Risky Business : Unlocking Unconscious Biases in Decisions

個数:

Risky Business : Unlocking Unconscious Biases in Decisions

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 260 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781909818798
  • DDC分類 658.4

Full Description

Making decisions
can be tough, but how do you know it's the right one and how can you be sure
that unconscious biases aren't distorting your thinking?

In
Risky Business, Anna Withers and Mark
Withers draw on decades of research in the fields of psychology, behavioural
economics and neuroscience to explain why so-called rational brains are
frequently fooled by over 100 powerful unconscious biases. At the same time
they provide a straightforward framework everyone can use, where these biases
are embodied into eight memorable characters that help us to avoid these
pitfalls and make better decisions. All of us, even experts, are influenced by
these unconscious biases. We all get attached to relationships or ideas; we are
prone to over-confidence or to serving up what others want to hear. We are all
prone to use shortcuts to get us to the decision we want and are all influenced
by our past experience and the knowledge we have accumulated. Using a wealth of
stories and anecdotes they introduce the reader to eight fascinating characters
that help us to understand the workings of our unconscious mind. This book is
an essential guide to anyone wanting to make better decisions.

最近チェックした商品