Measuring and Improving Social Impacts : A Guide for Nonprofits, Companies and Impact Investors

個数:
電子版価格
¥7,318
  • 電子版あり

Measuring and Improving Social Impacts : A Guide for Nonprofits, Companies and Impact Investors

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 268 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781907643996
  • DDC分類 333.7

Full Description

Identifying, measuring and improving social impact is a significant challenge for corporate and private foundations, charities, NGOs and corporations. How best to balance possible social and environmental benefits (and costs) against one another? How does one bring clarity to multiple possibilities and opportunities? Based on years of work and new field studies from around the globe, the authors have written a book for managers that is grounded in the best academic and managerial research.It is a practical guide that describes the steps needed for identifying, measuring and improving social impact. This approach is useful in maximizing the impact of different types of investments, including grants and donations, impact investments, and commercial investments.With numerous examples of actual organizational approaches, research into more than fifty organizations, and extensive practical guidance and best practices, Measuring and Improving Social Impacts fills a critical gap.

Contents

PrefaceIntroductionPart 1: What Will You Invest?1. The Social Impact Creation Cycle2. Understanding the InvestorPart 2: What Problem Will You Address?3. Understanding the Problem4. Understanding the Investment OptionsPart 3: What Steps Will You Take?5. How Social Impacts are Created6. Linking Actions to ImpactsPart 4: How Will You Measure Success?7. Measurement Basics8. Measurement Approaches9. Measuring Your ImpactPart 5 How Can You Increase Impact?10. Social Impact Measurement Maturity11. Amplifying Your Impact12. Call to ActionSocial Impact Self-AssessmentNotesBibliographyIndexAbout the Authors

最近チェックした商品