Visual Century Volume Three: 1972-1993 : South African Art in Context

個数:

Visual Century Volume Three: 1972-1993 : South African Art in Context

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 232 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781868145263
  • DDC分類 709.68

Full Description

In the third volume of the Visual Century Collection, the national struggle for democracy is juxtaposed with the challenging art of the time period.
Visual Century: South African Art is a four-volume publication that reappraises South African visual art of the 20th century from a postapartheid perspective. It is the only publication that provides an overview of a century of South African art, with in-depth discussion by leading art historians and reproduction of a large number of artworks, providing readers with fresh perspectives on complexities that still resonate today. Bracketed by porous transitional moments in the early 1970s and 1990s, this third volume covers a period characterized by a deepening of the struggle for democracy, a time when historical preoccupations with race were increasingly complemented with growing discourses on class and gender. The chapters address the multiplicity of ways in which artists responded directly and indirectly to the challenges of this period, mostly as individuals but also through organizations. Resistance and complicity, and the spaces between, found expression in the use of everyday themes, biblical sources, ethnically derived themes, subtle and extreme forms of humor, as well as through representations of conflict are all explored. This is a period when challenging art was produced in community arts centers, universities and in public places, a time when the cultural boycott simultaneously united and polarized artists, and exiles mediated the ambivalences of 'home.'

最近チェックした商品