美術の破壊:聖像破壊の伝統とフランス革命以後の文化打ち壊し主義<br>The Destruction of Art : Iconoclasm and Vandalism since the French Revolution (Picturing History)

個数:
  • ポイントキャンペーン

美術の破壊:聖像破壊の伝統とフランス革命以後の文化打ち壊し主義
The Destruction of Art : Iconoclasm and Vandalism since the French Revolution (Picturing History)

  • ウェブストア価格 ¥7,103(本体¥6,458)
  • Reaktion Books(2007/03発売)
  • 外貨定価 UK£ 24.00
  • 【ウェブストア限定】ブラックフライデーポイント5倍対象商品(~11/24)※店舗受取は対象外
  • ポイント 320pt
  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 416 p./サイズ 151 halftones
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781861893161
  • DDC分類 709.034

基本説明

Renowned art historian Dario Gamboni is the first to tackle this weighty issue in depth, exploring specters of censorship, iconoclasm, and vandalism that surround such acts.

Full Description

In January 2006, a man tried to break Marcel Duchamp's Fountain sculpture with a small hammer. The sculpted foot of Michelangelo's David was damaged in 1991 by a purportedly mentally-ill artist. With each incident, artists and intellectuals must confront the unsettling dynamic between destruction and art. Renowned art historian Dario Gamboni is the first to tackle this weighty issue in depth, exploring spectres of censorship, iconoclasm and vandalism that surround such acts.

Initially galvanized by the sweeping obliteration of architecture and art under the Communist regimes of the Soviet Union and eastern bloc countries, Gamboni investigated other instances of destroyed art and architecture around the globe, uncovering a disquieting and surprisingly widespread phenomenon that still thrives today. As he demonstrates through analyses of incidents occurring in the nineteenth and twentieth centuries in both the United States and Europe, a complex relationship exists among the evolution of modern art, contemporary destruction of art, and the long history of iconoclasm. Gamboni probes the concept of artists' rights, the power of political protest and the ways in which iconoclasm offers a unique interpretation of society's relationship to art and material culture.

A compelling and thought-provoking study, The Destruction of Art forces us to rethink the ways that we interact with art and react to its power to shock or subdue.

最近チェックした商品