潜在的イメージ:モダン・アートにおける多義性と不確定性(図版多数)<br>Potential Images : Ambiguity and Indeterminacy in Modern Art

個数:

潜在的イメージ:モダン・アートにおける多義性と不確定性(図版多数)
Potential Images : Ambiguity and Indeterminacy in Modern Art

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 304 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781861891495
  • DDC分類 709.03

基本説明

鑑賞者の判断に委ねる多義性が不可欠とさえなっている、19世紀末から20世紀の絵画を読み、それを支えた文化的変容を探る。(邦訳はフランス語草稿からのもの)
New in paperback. Hardcover was published in 2001. The first systematic exploration of ambiguity in modern art, considers those works of art that rely on an imaginative response from the viewer to achieve their full effect.

Full Description

Ambiguity is inherent in images because visual perception is an interpretative act involving memory and imagination. Modern art has made this aspect of perception crucial to its relationship with the viewer. "Potential Images", the first systematic exploration of this topic, considers those works of art that rely to a great degree on imaginative response. Dario Gamboni concentrates on the last decades of the nineteenth century and first decades of the twentieth, during which ambiguity and indeterminacy became defining characteristics of art. He examines how work by Redon, Gauguin, Rodin, Duchamp and numerous others sought to involve the beholder and reshaped artistic communication. Drawing on a vast range of sources, Gamboni finds striking parallels in other realms of contemporary culture and points to the intense exchanges that supported this process of cultural transformation. "Potential Images" also identifies the historical antecedents of this appeal to the viewer, finally proposing a conception of art in which artist and audience occupy symmetrical, equal and even interchangeable positions.

最近チェックした商品