ディスレクシアと言語:実践ハンドブック(第2版)<br>Dyslexia, Speech and Language : A Practitioner's Handbook (2ND)

個数:
電子版価格
¥7,579
  • 電子版あり

ディスレクシアと言語:実践ハンドブック(第2版)
Dyslexia, Speech and Language : A Practitioner's Handbook (2ND)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 366 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781861564856
  • DDC分類 371.9144

Full Description

This authoritative handbook presents current ideas on the relationship between spoken and written language difficulties. It provides clinical and educational perspectives on the assessment and management of children's reading and spelling problems. The book begins with a theoretical overview. The second edition continues the theme of linking theory and practice. It is aimed at practitioners in the fields of education, speech and language therapy, and psychology. All original chapters have been updated and new chapters are added to reflect current developments.

Contents

Preface to the Second Edition. Preface to the First Edition.

Contributors.

Chapter 1: Language skills and learning to read: the dyslexia spectrum (Margaret J. Snowling).

Chapter 2: Speech and spelling difficulties: what to look for (Joy Stackhouse).

Chapter 3: The dyslexic brain (W.A. Lishman).

Chapter 4: The prediction and screening of children's reading difficulties (Valerie Muter).

Chapter 5: Assessing speech and language skills in the school-age child (Hilary Gardner).

Chapter 6: Assessing reading and spelling skills (Nata K. Goulandris).

Chapter 7: Assessing children's reading comprehension (Kate Nation).

Chapter 8: Short-term memory: assessment and intervention (Maggie Vance and Jane E. Mitchell).

Chapter 9: Phonological awareness and reading intervention (Peter J. Hatcher).

Chapter 10: Spelling: challenges and strategies for the dyslexic learner and the teacher (Claire Jamieson and Sarah Simpson).

Chapter 11: Developing handwriting skills (Jane Taylor).

Chapter 12: Managing the needs of pupils with dyslexia in mainstream classrooms (Janet Hatcher).

Chapter 13: The assessment and management of psychosocial aspects of reading and language impairments (Poppy Nash).

Chapter 14: Supporting language and literacy in the early years: interdisciplinary training (Jannet A. Wright and Janet Wood).

Chapter 15: Current themes and future directions (Maggie Snowling and Joy Stackhouse).

References.

Author index.

Subject index.

最近チェックした商品