女性と成功:英国学術界の事例<br>Women and Success : Professors in the UK Academy

個数:

女性と成功:英国学術界の事例
Women and Success : Professors in the UK Academy

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 135 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781858564869
  • DDC分類 378

基本説明

This book provides significant insights into the subjective and objective experiences of twenty women professors of varied background and age who work in a range of academic disciplines within the UK academy. Drawing on Bourdieu's concept of habitus, the author provides insights into the dispositions of these women and their consequent choices and construction of success.

Full Description


Remarkably little is known about the women who have successful careers in higher education. This book provides telling insights into the experiences of twenty women professors of different backgrounds and ages who work in various academic disciplines within the UK academy. Kate Hoskins examines the influences and factors which shape the capacity of some women to achieve high positions in a setting where they have historically been excluded. Drawing on Bourdieu's concept of habitus, she analyses the impact of their identity - their social class, gender and ethnicity - in their choices of promotion pathways, their journeys of progression and their constructions of success. This is an innovative and engaging sociological analysis of career success. The stories are revealing and the empirical and theoretical understandings make the book essential reading for undergraduate and postgraduate students, further and higher education professionals and active researchers.

Contents

Chapter 1 - The context Chapter 2 - Policy, history and women's access to higher education Chapter 3 - Education pathways Chapter 4 - Entry to the academy Chapter 5 - Academic career progression Chapter 6 - Career success Chapter 7 - Discussion: successful women academics?

最近チェックした商品