学校改善の新アジェンダ<br>Schools of Hope : A New Agenda for School Improvement

個数:
  • ポイントキャンペーン

学校改善の新アジェンダ
Schools of Hope : A New Agenda for School Improvement

  • ウェブストア価格 ¥3,968(本体¥3,608)
  • Trentham Books Ltd(2003/08発売)
  • 外貨定価 UK£ 17.99
  • ウェブストア限定 全点ポイント5倍キャンペーン(6/24~6/28)※店舗受取はキャンペーン対象外※
  • ポイント 180pt
  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【重要:入荷遅延について】
    ウクライナ情勢悪化・新型コロナウィルス感染拡大により、洋書・洋古書の入荷が不安定になっています。詳しくはこちらをご確認ください。
    海外からのお取り寄せの場合、弊社サイト内で表示している標準的な納期よりもお届けまでに日数がかかる見込みでございます。
    申し訳ございませんが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 160 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781858563022
  • DDC分類 370

基本説明

Produces a stringent critique of 'school effectiveness and improvement'.

Full Description


The drive to improve schools is high on governments' agenda but what do we want for our children? Is education about meeting new targets in, say, mathematics or management, or is it about developing socially responsible, creative and enthusiastic learners? Schools need to engage with issues of democratic citizenship, critical thinking, creativity and community - achievement in the widest sense. The young need schools which make each of them welcome, and which embody hope for a better future, an experience of democratic interaction, and a vision of social justice. This book produces a stringent critique of "school effectiveness and improvement", and draws on curriculum, learning, intelligence, community, equality and inclusion, to offer a new vision of school development, with inspiring examples from across the world.

Table of Contents

Introduction                                       1  (10)
Critiques
1 School effectiveness: the problem of 11 (16)
reductionism
2 School improvement: where do we go from 27 (18)
here?
Dilemmas
3 Commitment or surveillance: the ecology of 45 (16)
change
4 Whose improvement? whose schools? 61 (14)
Learning
5 Raising expectations - rethinking 75 (16)
'intelligence'
6 Curriculum, class and culture 91 (20)
7 Pedagogies for improving schools 111(18)
8 Schools for citizens 129(12)
Communities
9 Communities of learning 141(12)
10 Social justice - or a discourse of deficit? 153(22)
Futures
11 Schools for a future 175(10)
References 185(14)
Index 199