ホモ・ザッピエンス:ICTによる学習<br>Homo Zappiens : Growing up in a digital age

個数:

ホモ・ザッピエンス:ICTによる学習
Homo Zappiens : Growing up in a digital age

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 160 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781855392205
  • DDC分類 371.334

基本説明

Focuses on new concepts and strategies for ICT enhanced learning.

Full Description

Teaching and learning is a two-way street, and most teachers will tell you they learn so much from the pupils they teach. Nowhere is this more true than in the field of technology. Often the pupils come to school with a great knowledge of information technology than the teachers, with can be viewed as an opportunity or a threat depending on the viewpoint of the teacher. It is, in fact, a great opportunity for teachers and this book shows what the new generation of learners can bring to schools and how teachers can interpret what they observe in schools. It also gives suggestions on how to respond to the need to adapt teaching practices for a society where dealing with knowledge is a matter of negotiation and creativity.

Contents

Author's acknowledgements \ Preface \ Chapter 1: A time of change \ Chapter 2: Meeting Homo zappiens \ Chapter 3: Making sense of chaos \ Chapter 4: Learning playfully \ Chapter 5: Stopping the roller coaster \ Chapter 6: What schools could do \ Glossary \ Bibliography \ Acknowledgements \ Index

最近チェックした商品