Travel Notes from the New Literacy Studies : Instances of Practice (New Perspectives on Language and Education)

個数:

Travel Notes from the New Literacy Studies : Instances of Practice (New Perspectives on Language and Education)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 280 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781853598623
  • DDC分類 372.6

Full Description

This book joins two important fields, that of literacy and multimodality, with a focus on local and global literacies. Chapters include work on media, popular culture and literacy, weblogs, global and local crossings, in and out of educational settings in such locations as the US, the UK, South Africa, Australia and Canada.

Contents

Foreword by Gunther Kress (Institute of Education) and Brian Street (King's College, London)

Introduction by Kate Pahl and Jennifer Rowsell

SECTION I: IDENTITY IN MULTIMODAL COMMUNICATIVE PRACTICES

1. Global, Local/Public, Private: Young Children's Engagement in Digital Literacy Practices in the Home - Jackie Marsh (University of Sheffield)

2. Ned and Kevin: An Online Discussion that Challenges the 'Not-Yet Adult' Cultural Model - Donna Alvermann (University of Georgia)

3. Escaping to the Borderlands: An Exploration of the Internet as a Cultural Space for Teenaged Wiccan Girls - Julia Davies (University of Sheffield)

4. Weblog Worlds and Constructions of Effective and Powerful Writing: Cross with Care, and Only Where Signs Permit - Michele Knobel (Montclair State University) and Colin Lankshear (James Cook University)

SECTION II: MULTIMODAL LITERACY PRACTICES IN LOCAL AND GLOBAL SPACES

5. Critical Literacy Across Continents - Hilary Janks (University of Witwatersrand) and Barbara Comber (University of South Australia)

6. An Eye on the Text and an Eye on the Future: Multimodal Literacy in Three Gauteng Families - Pippa Stein and Lynne Slominsky (University of Witwatersrand)

7. Crossing the Margins: Recontextualisation, Literacy and Semiotic Power? - Cathy Kell (University of Auckland)

SECTION II: CROSSINGS IN LITERACY PRACTICES

8. From Boardroom to Classroom: Tracing a Globalised Discourse on Thinking through Internet Texts and Teaching Practice - Sue Nichols (University of South Australia)

9. Corporate Crossings: Tracing Textual Crossings - Jennifer Rowsell

SECTION IV: MULTIMODAL COMMUNICATIVE PRACTICES IN PEDAGOGICAL SETTINGS

10. So, What About Multimodal Numeracies? - Brian Street (King's College, London) and Dave Baker (Institute of Education)

11. Transformative Pedagogy: Teachers Creating a Literacy of Fusion - Elaine Millard (University of Sheffield)

Afterword: Deborah Brandt and Katie Clinton (University of Wisconsin-Madison)

最近チェックした商品