Adelaide and Theodore : by Stephanie-Felicite De Genlis (Chawton House Library: Women's Novels)

個数:

Adelaide and Theodore : by Stephanie-Felicite De Genlis (Chawton House Library: Women's Novels)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 560 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781851968725
  • DDC分類 843.5

基本説明

Published in 1783, this translation was hugely popular in late eighteenth-century Britain. It was read as a system of education by authors such as Catherine Macaulay, Mary Wollstonecraft, Maria Edgeworth and Clara Reeve, and is mentioned at the end of Jane Austen’s Emma. Some of the theories Genlis adopts in the education of the eponymous children have their roots in Rousseau’s Emile. However, Genlis herself suggested that Rousseau knew little of the practical education of children, and she endeavors to rectify this in her own novel, focusing particularly on the education of the female child, Adelaide. This important and influential work can therefore be placed within the context of the late eighteenth-century debate on female education.

Full Description

Some of the theories Genlis adopts in the education of the eponymous children have their roots in Rousseau's "Emile". However, Genlis herself suggested that Rousseau knew little of the practical education of children. This work is placed within the context of the late eighteenth-century debate on female education.

Contents

Chapter I Adelaide and Theodore.; Chapter II Adelaide and Theodore.; Chapter III Adelaide and Theodore.; Chapter IV Course of Reading pursued by Adelaide, from the Age of six Years, to Twenty-two;