企業の水資源戦略<br>Corporate Water Strategies

個数:
電子版価格
¥9,934
  • 電子版あり

企業の水資源戦略
Corporate Water Strategies

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 262 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781849711852
  • DDC分類 658.26

基本説明

Provides up to date information on global water issues and describes how companies can not only address these challenges but also implement high value global water strategies.

Full Description

In the past businesses have viewed water as a minimal operational cost and not a strategic issue. However, water has now emerged as a critical issue for both corporations and the public sector in response to increased water demand, climatic risks and potentially negative impacts on brand value.

This innovative book provides up-to-date information on global water issues and describes how companies can not only address these challenges but also implement high value global water strategies. It shows:

why water is a critical business issue for companies which now face water risk to their operations and brands
how new concepts such as embedded water and virtual water are forcing companies to think differently about how they use water to manufacture products
that companies need to develop a corporate water strategy to manage it as a key business issue and capture the real value of water
how companies can develop partnerships with non-governmental organizations to implement water strategies.

Contents

Foreword. Introduction. Abbreviations. Part 1: Key Issues for Business in Water Stewardship 1. The Global Challenge of Water and Why it Matters to Business 2. Global Issue with Local Solutions 3. The Disconnect Between Pricing and Value 4. Water Accounting: Water Footprint and Virtual Water 5. Partnerships 6. Water Technology 7. Reporting, Disclosure and Leadership Part 2: Developing and Implementing a Successful Corporate Water Strategy 8. A Strategy Map 9. Food and Beverage Industries 10. The Semiconductor Industry 11. Power Generation 12. Extractive Industries 13. Manufacturing Part 3: The New Water Paradigm 14. Seven New Rules for 21st Century Thinking. Index

最近チェックした商品