Teaching University Students with Autism Spectrum Disorder : A Guide to Developing Academic Capacity and Proficiency

個数:

Teaching University Students with Autism Spectrum Disorder : A Guide to Developing Academic Capacity and Proficiency

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 216 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781849054201
  • DDC分類 371.94

Full Description

Based on the findings of a five year longitudinal study into the experiences of students with Autism Spectrum Disorder (ASD), this book provides tertiary educators and support staff with practical support for addressing the challenges associated with ASD as they manifest in college and university environments. It explores issues such as:

· Interpreting assignment tasks
· Unwritten expectations and codes of conduct
· Rigidity of thinking
· Project planning
· Self-monitoring
· Multi-tasking and central coherence

The authors suggest practical strategies for better accommodating students with ASD in the inclusive classroom. Chapters include case studies of individual students, which provide real world examples of possible issues and successful interventions, making this an essential resource for all those involved in supporting students with ASD in tertiary education settings.

Contents

Preface. 1. Introducing the University Student on the Spectrum. 2. Autism Spectrum Disorder Traits in the Classroom: Discipline Matches and Mismatches. 3. Autism Spectrum Disorder Traits in the Classroom: Interpreting Expectations and Codes of Conduct. 4. Autism Spectrum Disorder Traits in the Classroom: Rigidity of Thinking and Literal Thinking. 5. Autism Spectrum Disorder Traits in the Classroom: Project Planning and Multi-Tasking. 6. Autism Spectrum Disorder Traits in the Classroom: Self-Monitoring. 7. Autism Spectrum Disorder Traits in the Classroom: Central Coherence. 8. Conclusion. References.

最近チェックした商品