世界映画の理論化<br>Theorizing World Cinema (World Cinema)

個数:

世界映画の理論化
Theorizing World Cinema (World Cinema)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 288 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781848854925
  • DDC分類 791.4301

基本説明

This groundbreaking and innovative textbook for studies in the field re-places World Cinema in the cultural imaginary.

Full Description

This innovative book is about the place of world cinema in the cultural imaginary. It also repositions world cinema in a wider discursive space than is usually the case and treats it as an object of theoretical enquiry, rather than as a commercial label. The editors and distinguished group of contributors offer a range of approaches and case studies whose organizing principle is the developing idea of polycentrism as applied to cinema. They refine and redefine key concepts in film studies, including identification and identity, narrative and realism, allegory and the national project, auteurism and the popular, art and genre. They re-evaluate how cinema shapes and responds to the philosophical, cultural and political effects of transnationalism and cosmopolitanism in the age of the moving image, and explore the interconnectedness of films produced worldwide, as well as the links between cinema and other visual cultural forms. The contributors include: John Caughie, Felicia Chan, Tiago de Luca, Rajinder Dudrah, Song Hwee Lim, Laura Mulvey, Lucia Nagib, Geoffrey Nowell-Smith, Chris Perriam, Ashish Rajadhyaksha, Paul Julian Smith, and Ismail Xavier.

Contents

List of Illustrations (to be provided)
Notes on Contributors
Acknowledgements
Introduction

Part I: The National Project

1. John Caughie
'Morvern Callar, Art Cinema and the 'Monstrous Archive'"

2. Ismail Xavier
'On Film and Cathedrals: Monumental Art, National Allegories and Cultural Warfare'

3. Ashish Rajadhyaksha
'A Theory of Cinema that Can Account for Indian Cinema'

Part II: The Transnational Project

4. Paul Julian Smith
'Transnational Cinemas: The Cases of Mexico, Argentina and Brazil'

5. Chris Perriam
'Eduardo Noriega's Transnational Projections'

6. Felicia Chan
'From world cinema to World Cinema: Wong Kar-wai's Ashes of Time and Ashes of Time Redux'

Part III: The Diasporic Project

7. Rajinder Dudrah
'Beyond World Cinema? The Dialectics of Diasporic Cinema'

8. Song Hwee Lim
'Speaking in Tongues: Ang Lee, Accented Cinema, Hollywood'

Part 4: The Realist Project

9. Geoffrey Nowell-Smith
'From Realism to Neorealism'
10. Lúcia Nagib
'Oshima, Corporeal Realism and the Eroticized Apparatus'

11. Tiago de Luca
'Realism of the Senses: A Tendency in World Cinema'

12. Laura Mulvey
'Rear Projection and the Paradoxes of Hollywood Realism'

Index

最近チェックした商品