ソビエト映画:スターリン時代の政治と説得<br>Soviet Cinema : Politics and Persuasion under Stalin (Kino - the Russian and Soviet Cinema)

個数:

ソビエト映画:スターリン時代の政治と説得
Soviet Cinema : Politics and Persuasion under Stalin (Kino - the Russian and Soviet Cinema)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 240 p./サイズ 20 b/w illus.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781848850088
  • DDC分類 791.430947

基本説明

Based on extensive archival research, this welcome book examines the interaction between politics and the Soviet cinema industry during the period between Stalin's rise to power and the beginning of the Great Patriotic War.

Full Description

When the Bolsheviks seized power in the Soviet Union during 1917, they were suffering from a substantial political legitimacy deficit. Uneasy political foundations meant that cinema became a key part of the strategy to protect the existence of the USSR. Based on extensive archival research, this welcome book examines the interaction between politics and the Soviet cinema industry during the period between Stalin's rise to power and the beginning of the Great Patriotic War. It reveals that film had a central function during those years as an important means of convincing the masses that the regime was legitimate and a bearer of historical truth. Miller analyses key films, from the classic musical 'Circus' to the political epic "The Great Citizen", and examines the Bolsheviks', ultimately failed, attempts to develop a 'cinema for the millions'. As Denise Youngblood writes, 'this work is indispensable reading not only for specialists in Soviet film and culture, but also for anyone interested in the dynamics of cultural production in an authoritarian society'.

Contents

Contents
Illustrations
General Editor's Preface
Acknowledgements
Note on Transliteration
Introduction
1 Film Administration and Industry Development
2 Censorship
3 The Purges
4 Thematic Planning
5 Representing and Reaching Cinema Personnel and the Masses: Unions and Societies
6 A Tale of Two Studios: Mezhrabpomfilm and Mosfilm
7 Film Education and Training
8 Film-makers and Film-making
Conclusion
Bibliography
Filmography
Index

最近チェックした商品