ピアツーピアと音楽産業:ファイル共有と犯罪<br>Peer to Peer and the Music Industry : The Criminalization of Sharing (Published in association with Theory, Culture & Society)

個数:
電子版価格
¥11,093
  • 電子版あり

ピアツーピアと音楽産業:ファイル共有と犯罪
Peer to Peer and the Music Industry : The Criminalization of Sharing (Published in association with Theory, Culture & Society)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 200 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781847870056
  • DDC分類 338.477802854652

基本説明

New in paperback. Hardcover was published in 2009. Combining interdisciplinary resources from sociology, history, media and communication studies and cultural studies, Matthew David unpacks the economics, psychology and philosophy of file-sharing.

Full Description

Have the music and movie industries lost the battle to criminalize downloading?

This penetrating and informative book provides readers with the perfect systematic critical guide to the file-sharing phenomenon. Combining inter-disciplinary resources from sociology, history, media and communication studies and cultural studies, David unpacks the economics, psychology and philosophy of file-sharing.

The book carefully situates the reader in a field of relevant approaches including network society theory, post-structuralism and ethnographic research. It uses this to launch into a fascinating enquiry into:

the rise of file-sharing
the challenge to intellectual property law posed by new technologies of communication
the social psychology of cyber crime
the response of the mass media and multi-national corporations.

Matthew David concludes with a balanced, eye-opening assessment of alternative cultural modes of participation and their relationship to cultural capitalism.

This is a landmark work in the sociology of popular culture and cultural criminology. It fuses a deep knowledge of the music industry and the new technologies of mass communication with a powerful perspective on how multinational corporations seek to monopolize markets, how international and state agencies defend property, while a global multitude undermine and/or reinvent both.

Contents

Introduction
The Global Network Society: Territorialization and Deterritorialization
File-Sharing: A Brief History
Markets and Monopolies in Informational Goods: Intellectual Property Rights and Protectionism
Legal Genealogies
Technical Mythologies and Security Risks
Media Management
Creativity as Performance: The Myth of Creative Capital
Alternative Cultural Models of Participation, Communication and Reward?
Conclusions

最近チェックした商品