多言語高等教育<br>Multilingual Higher Education : Beyond English Medium Orientations (Bilingual Education & Bilingualism)

個数:

多言語高等教育
Multilingual Higher Education : Beyond English Medium Orientations (Bilingual Education & Bilingualism)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 216 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781847699190
  • DDC分類 378.017

基本説明

This book argues that a multilingual approach to higher education is imperative in an increasinly globalised education environment. Higher education cannot afford a narrow focus on English language proficiency; this book addresses the need to acknowldge other languages explicitly in classroom instruction and student learning to imporve student success, to widen access and to internationalise institutions.

Full Description

The general perception that a good command of English is enough to gain access and to be successful in higher education hides the complexity of learning and teaching in multilingual environments, and this book shows that all higher education environments are multilingual to some extent. Strategies like translation, interpreting and switching from one language to another not only support learning but also build competence for multilingual professional environments. Whether institutions focus on widening access to minoritised communities or whether they want to attract more international students, the book argues that a multilingual pedagogy is needed to improve student access and success. Building on work by Nancy Hornberger, Colin Baker and Ofelia García, the book extends strategies and techniques from bilingual education at school level to multilingual higher education.

Contents

Preface

Chapter 1: Theoretical Orientation: The Special Place of Higher Education

Chapter 2: Linguistic Diversity in Higher Education: Official and Unofficial Multilingual Settings

Chapter 3: Managing the Consequences of Widened Access and Transnational Mobility: The Development of Multiliteracies

Chapter 4: Multilingual Pedagogy in HE Classrooms: Approaches and Techniques

Chapter 5: From Mono to Multi: New Thinking about Higher Education

最近チェックした商品