第二言語習得過程の理解<br>Understanding Second Language Process (Second Language Acquisition)

個数:

第二言語習得過程の理解
Understanding Second Language Process (Second Language Acquisition)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 256 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781847690142
  • DDC分類 418.007

基本説明

This book assembles 11 analytical and empirical studies on the process of second language acquisition, probing a wide array of issues, from transfer appropriate processing to L2 default processing strategies, among hearing or deaf learners of a variety of target lanuages including English, Japanese, Chinese, Korean, French, Spanish, and American Sign Language.

Full Description

This book assembles 11 analytical and empirical studies on the process of second language acquisition, probing a wide array of issues, from transfer appropriate processing to L2 default processing strategies, among hearing or deaf learners of a variety of target languages including English, Japanese, Chinese, Korean, French, Spanish, and American Sign Language. Although instruction per se is not the focus of this volume, the chapters are written with instructed learners in mind, and hence offer valuable insights for both second and foreign language researchers and practitioners.

Contents

Preface

1. Revisiting the Role of Consciousness with MOGUL - Michael Sharwood Smith

2. Multi-Competence: Black Hole or Wormhole for Second Language Acquisition Research? - Vivian Cook

3. Transfer Appropriate Processing as a Model for Classroom Second Language Acquisition - Patsy Lightbown

4. On the Role of Meaning in Focus on Form - ZhaoHong Han

5. The Efficacy of Visual Input Enhancement in Teaching Deaf Learners of L2 English - Gerald P. Berent and Ronald R. Kelly

6. Learner Spontaneous Attention in L2 Input Processing: An Exploratory Study - Eun Sung Park and ZhaoHong Han

7. Working Memory and L2 Processing of Redundant Grammatical Forms - Nuria Sagarra

8. L2 Learners' Interpretation of Operator-Variable Binding in VP Ellipsis - Hong Guang Ying

9. Metasyntactic Ability in L2: An Investigation of Task Demand - Daphnée Simard and Véronique Fortier

10. Prosody Acquisition by Japanese Learners - Tomoko Shibata and Richard R. Hurtig

11. Recognition and Production of Formulas in L2 Pragmatics - Kathleen Bardovi-Harlig 

References

Index

最近チェックした商品